از دکتر بپرسید

  • تصویر کاربر منیره یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸( 1 هفته پیش) مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر من خودم پرسنل پزشکی هستم دچار فشارخون ارتوستاتیک و افت های مکرر فشار هستم اکو قلب و تمام تست های قلبی سالم هستن و ورزش مداوم در باشگاه دارم ولی دچار افت فشار و حتی تهوع و استفراغ میشم لطفا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمدحسین نجفی یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸( 1 هفته پیش)

      سلام

       

      ایا ازمایش های هورمونی را انجام داده اید؟ حمله ی افت هوشیاری داشته اید؟ داروی خاصی استفاده می کنید؟

  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۱۴ شهریور ۹۸( 1 هفته پیش) مشاهده پرسش
    باسلام جناب آقای دکتر. بنده دوسال هست به به نارسائی شدید قلب دچار شدم و دارای ICD هستم. همچنین دارای رفلاکس معده. طی این دوسال همه چیز بخوبی پیش نرفت بطوریکه توان ماهیچه قلبم که ۱۵ درصد بود به ۴۰ درصد رسید و همچنین رفلاکس و ناراحتی معده نداشتم. از ابتدا امسال دچار تپش ناگهانی قلب شدم و به تشخیص دکتر الکتروفیزیلوژیستی که تحت نظرش هستم ابلیشن انجام دادم.هنچنین آزمایشات خون انجام دادم مشخص شد که علت پرکاری تیروئید بوده است.دکتر برایم آسپیرین تجویز کرد و یکماه آن را خوردم ولی ولی معده ام بکلی مخاطبش آسیب فراوان دید بطوریکه تا به امروز ۵ ماه است درگیر آن هستم. از طرف دیگر دچار ترس و اضطراب شدیدی شدم که همه ناشی از شوک وحشتناکی که این باطری به من داد و معده ام برمی گردد. پیش دکتر اعصاب و روان رفتم ایشان به من داروهای اس سیتالوپرام،( بعد از ناهار ابتدا ۵ میلی سپس یک هفته بعد ۱۰ میلی) ریسپریدون (بعد از شام ۰/۵ میلی) و آلپرازولام ( ۰/۵ میلی هر موقع که ناراحتم و تا ۳ یا ۴ مرتبه) تجویز نمود. با توجه به اینکه بنده قرص هایی نظیر کونکور( هر ۱۲ ساعت)، لوزارتان پتاسیم ( نصف قرص شب ها)، فروزماید( ۳ عدد در روز)، اسپیرونولاکتون ( نصف قرص بعد از ناهار). همچنین قرص هایی مثل منیزیوم ۲۵۰، مکمل ویتامین ها، امگا ۳، که هر کدام روزی ۱ بار. قرص های معده هم رانیتیدین روز ۳ بار، پنتاپرازول قبل از هر وعده غذایی.
    بعد از تمام این مقدمات طولانی سوال بنده این است با توجه به قرص های کاهنده فشار خون مثل لوزارتان پتاسیم و ... آیا داروهای اعصابی که مصرف می کنم بر روی کاهش فشار خون بنده اثری ندارند ؟ اگر دارد چکار باید کرد؟ همچنین این داروهای اعصاب به علت اینکه زمان میبرند تا اثر مثبت خود را نشان دهند، آیا برروی ضربان قلبم و فشار خونم اثر محسوسی نمی گذارند؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی بکنید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمدحسین نجفی پنجشنبه ۱۴ شهریور ۹۸( 1 هفته پیش)

      سلام

       

      داروهای اعصابی که ذکر کردید تاثیری روی ضربان قلب و فشارخون شما ندارند

  • تصویر کاربر Fatemeh سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 1 هفته پیش) مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشيد اگه دياستول پايين باشه تا چه حد خطر داره ؟عوارض چه چيزهايي ميباشد.
    1. تصویر کاربر دکتر محمدحسین نجفی سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸( 1 هفته پیش)

      سلام

       

      در مورد صرفا عدد دیاستول نمی توان اظهار نظر کرد. باید دید سیستول در چه حدی است. معمولا اختلاف بین سیستول و دیاستول نباید بیش تر از 40 -50 باشد

  • تصویر کاربر ف دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 1 هفته پیش) مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین برادرم چند روزه عرق سرد روی پیشانی داره همراه با بی حالی وتپش قلب و بعضی مواقع تنگی نفس ومیگه وضعیت بدنم حال به حال میشه33سالشه از پاسختون ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمدحسین نجفی دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 1 هفته پیش)

      سلام

       

      برای بررسی دقیق تر و اظهارنظر صحیح تر لازم است ایشان ویزیت شده و حداقل یک نوار قلب اخذ گردد

  • تصویر کاربر شهرام یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸( 1 هفته پیش) مشاهده پرسش
    سلام من یه چند مدته شبهابااحساس نفس تنگی و تپش قلب از خواب بیدار میشم و یه حالت ضعف و لرزش در خودم احساس میکنم .و همیشه جلوسینه راست قلب و پشت گتف درد دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمدحسین نجفی یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸( 1 هفته پیش)

      سلام

       

      به نظر می رسد منشا علایم شما بیشتر اضطرابی باشد ولی بهتر است بک بار نوار قلب بگیرید و توسط پزشک ویزیت شوید

  • تصویر کاربر علی شنبه ۹ شهریور ۹۸( 2 هفته پیش) مشاهده پرسش
    چرا فشار من روی ۹ بروی ۶ هست ضربان قلبم۶۶ اما گرمم هست.به همراه سر درد
    1. تصویر کاربر دکتر محمدحسین نجفی شنبه ۹ شهریور ۹۸( 2 هفته پیش)

      سلام

       

      فشارخون پایین الزاما غیرطبیعی نیست. ولی برای اظهارنظر دقیق تر حداقل یک نوبت ازمایش خون کامل انجام دهید

  • تصویر کاربر maryam جمعه ۸ شهریور ۹۸( 2 هفته پیش) مشاهده پرسش
    سلام. مادر من ۶۷ ساله هستن. مدتیه که سرگیجه دارن به صورت خیلی شدید طوری که سفید میبینن همه جا رو و برای چند لحظه از حال میرن که اگر نگیرمشون میافتن. دکتر یک هفته هم شی سی یو بستری بودن و قرص فلودروکورتیزون براشون تجویز شد روزی دو عدد ولی اصلا بهتر نشدن که بدنر هم شدن. آب و نمک فراوان هم مصرف میکنن. میشه لطفاً یه راهنمایی کنین. در ضمن اشکن آنژیو قلب هم گرفتگی رگ قلب نشون داده ولی دکتر قلب بیمارستان گفتن سرگیجه ربطی به این موضوع نداره.
    1. تصویر کاربر دکتر محمدحسین نجفی جمعه ۸ شهریور ۹۸( 2 هفته پیش)

      سلام

       

      در قدم اول باید تمامی داروهای مصرفی ایشان بررسی شود. برخی داروهایی که برای درمان گرفتگی عروق تجویز می شوند خود می توانند باعث افت فشارخون شوند. علاوه بر این اگر تمامی بررسی های دارویی و نوارقلب و اکوکاردیوگرافی ایشان مشکل خاصی را نشان ندهد باید با متخصص غدد نیز مشورت شود زیرا گاها نارسایی غده ی فوق کلیه می تواند علایمی دقیقا مشابه داشته باشد.

  • تصویر کاربر Saba چهارشنبه ۶ شهریور ۹۸( 2 هفته پیش) مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    بنده به علت عصبانیت شدید ضربان قلبم بالا رفته و فشارخونم به شدت
    پایین می آید و کل بدنم شروع به لرز میکنه و دست و پاهایم به شدت سرد
    میشه آیا لرز و پایین بودن فشارم از
    اعصابه و اگر هست راه درمانش چیه؟
    با تشکر فراوان از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمدحسین نجفی چهارشنبه ۶ شهریور ۹۸( 2 هفته پیش)

      سلام

       

      در مورد شما علایمی که ذکر می کنید به نظر بیش تر منشا عصبی دارند. بهتر است برای درمان دقیق آن با یک متخصص روانپزشکی مشورت کنید تا استرس و اضطراب و حملات عصبی شما کنترل گردد

  • تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۶ شهریور ۹۸( 2 هفته پیش) مشاهده پرسش
    با سلام من هفته ۲۲ بارداری هستم و بشدت سرما خوردم امروز رفتم پیش دکتر فشارم ۷ونیم بود بعدش حالت تهوع و سیاهی و دید سرگیجه بهم دست داده ودیگر نفهمیدم خودمو از پله داروخونه انداختم تو پیاده رو بدون اینکه بفهمم میخواستم بدونم فشار خون من انقده پایین اومده ممکنه به جنین آسیبی برسونه یانه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمدحسین نجفی چهارشنبه ۶ شهریور ۹۸( 2 هفته پیش)

      سلام

       

      بله فشارخون پایین ممکن است باعث آسیب جنین به علت کاهش خونرسانی به جفت شود. توصیه می شود که حتما و فورا به پزشک زنان خود مراجعه نمایید تا علت این فشارخون پایین بررسی شود. برخی مواقع ممکن است خونریزی های پنهان منشا این شرایط باشند

  • تصویر کاربر طهورا سه شنبه ۵ شهریور ۹۸( 2 هفته پیش) مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشد
    من خانمی 39 ساله هستم مشکل نارسایی دیچه میترال و اریتمی خفیف دارم
    نزدیک به یکسال قرص کنکور خارجی استفاده می کردم در حال حاضر به خاطر تحریم این دارو ازنوع ایرانی ان استفاده می کنم مدتی هست ساق پاهایم خارش دارد ودانه های قرمز می زند. البته دانه های قرمز کم هست ولی بعضی مواقع به شدت خارش دارد
    سوالم این است ایا نوع ایرانی وخارجی این قرص خیلی تفاوت دارد؟
    واینکه ایا این خارش میتواند از عوارض استفاده از نوع ایرانی قرص باشد چون قبلا که خارجی استفاده می کردم مشکلی نداشتم
    1. تصویر کاربر دکتر محمدحسین نجفی سه شنبه ۵ شهریور ۹۸( 2 هفته پیش)

      سلام

       

      احتمال بروز عوارض دارویی پوستی با هر دارویی ممکن است. بهتر است قبل از اینکه دارو را قطع کنید ابتدا با یک متخصص پوست در مورد این ضایعات مشورت کنید تا مسایل پوستی و حساسیتی رد شوند. سپس و در صورت عدم پاسخ به درمان های موضعی ضایعات پوستی می توان در مورد تعویض دارو طبق صلاح دید پزشک تصمیم گرفت

درحال دریافت اطلاعات

به سیستم پرسش از دکتر محمد حسین نجفی متخصص فشار خون در تهران خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش و پاسخ دکتر مطرح و یا حتی فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.