ویزیت آنلاین با دکتر محمدحسین نجفی

آیا بیماران قلبی می‌توانند اعمال جراحی زیبایی انجام دهند؟

جراحی زیبایی می تواند به افراد کمک کند تا ظاهر خود را بهبود بخشیده و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. با این حال آیا مبتلایان به بیماری های قلبی مانند فشار خون و تپش قلب می توانند تحت اعمال جراحی زیبایی قرار بگیرند؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش با ویکی فشار همراه ما باشید.

بیماری قلبی و جراحی زیبایی

به عنوان یک قانون کلی اگر مشکلات سلامتی جدی مانند چاقی، دیابت، فشار خون بالا، اختلال خونریزی، بیماری قلبی یا افسردگی دارید، ممکن است جراحی زیبایی برای شما مناسب نباشد. بسیاری از بیماران قلبی و یا حتی افرادی که سابقه حملات قلبی داشته‌اند، می توانند یک جراحی زیبایی موفقیت آمیز نیز داشته باشند. تنها باید توجه داشته باشید که در چنین شرایطی نیاز به انجام اقدامات احتیاطی بیشتری وجود دارد. جراح پلاستیک شما ممکن است نوار قلب جدید شما یا انجام آزمایشات بیشتری را از متخصص قلب‌تان درخواست کند.

اغلب، جراح پلاستیک از شما می خواهد که از متخصص قلب خود مجوزی دریافت کنید که ثبات بیماری قلبی شما را تایید کند. دلیلی وجود ندارد که از این موضوع ناراحت یا نگران شوید. در صورتی که وضعیت بیماری قلبی شما ناپایدار است، قرار دادن شما در شرایط بیهوشی می تواند باعث ریتم غیرطبیعی قلب (آریتمی) یا حتی باعث حمله قلبی شود. هر جراح پلاستیکی که به این آزمایش‌ها و معاینات اضافی نیاز دارد، تنها به فکر ایمنی شماست.

آیا بوتاکس فشار خون را افزایش می‌دهد؟

نزدیک به ۲۰ سال است که بوتاکس از نظر پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ مطالعه ای وجود ندارد که نشان دهد بوتاکس باعث فشار خون بالا یا هر بیماری جدی پزشکی دیگری می شود. اگر فردی پس از تزریق بوتاکس دچار فشار خون بالا شود، این یک تصادف محض است. بوتاکس فشار خون شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد و مشکلی که شما تجربه می کنید با بوتاکس ارتباطی ندارد.

آیا تزریق فیلر برای بیماران مصرف کننده داروهای فشار خون بی‌خطر است؟

تا زمانی که فشار خون شما تحت کنترل بوده و از نظر پزشکی در وضعیت پایداری قرار داشته باشید، تزریق فیلر هیچ گونه مشکلی برای شما نخواهد داشت. اما اگر تحت مصرف آسپرین یا داروهای مرتبط باشید، به احتمال زیاد خونریزی بیشتری در رابطه با فرآیند تزریق و کبودی طولانی مدتی را تجربه خواهید کرد. قبل از انجام هر گونه جراحی زیبایی این موارد را با پزشک زیبایی و متخصص قلب و عروق خود در میان بگذارید تا تنظیمات دارویی لازم را در پروتکل درمانی شما انجام دهند.

داروهای فشار خون را نباید قبل از تزریق فیلر قطع کرد. اگر آنها را متوقف کنید، افزایش فشار خون می تواند شرایط کبودی را افزایش دهد.

آیا بوتاکس می‌تواند باعث آریتمی قلبی شود؟

هیچ عارضه جانبی آشکار بالینی از راه دور و هیچ آریتمی قلبی برای چندین ماه درمان با سم بوتولینوم مشاهده نشد.

آیا بوتاکس می‌تواند باعث تپش قلب شود؟

تحقیقات نشان داده امکان بروز عوارض نادر و در عین حال بسیار جدی‌تر مانند تپش قلب، سرگیجه، درد قفسه سینه، تاکی کاردی، تنگی نفس و افت فشار خون وجود دارد.

کدام بیماران کاندید مناسبی برای عمل جراحی زیبایی بینی نیستند؟

همیشه برخی از خطرات در عمل زیبایی و جراحی وجود دارد. با این حال، شدت این خطرات در روش های جراحی بیشتر است. به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی و فشار خون کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی بینی نیستند.

آیا بیماران فیبریلاسیون دهلیزی می‌توانند تحت عمل جراحی زیبایی قرار بگیرند؟

در مورد انواع بیماری های آریتمی می توان گفت بعضی انواع آن مانند انقباضات نارس بطنی خوش خیم بوده و در صورت دیده نشدن ناهنجاری های دیگر در نوار قلب این بیماران قلبی می توانند اعمال جراحی زیبایی را انجام دهند.

بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی معمولاً داروهای رقیق کننده خون تجویز شده برای کمک به پیشگیری از سکته مغزی مصرف می کنند و ممکن است فشار خون پایینی داشته باشند. بنابراین متخصص بیهوشی باید در حین جراحی آنها را به دقت زیر نظر داشته باشد. اعمال جراحی زیبایی سنگین نیازمند دریافت مجوز از متخصص قلب و عروق دارد.

کلام آخر

در صورتی که به هر نوع بیماری قلبی با نیاز به مصرف دارو مبتلا هستید بهتر است قبل از انجام اعمال جراحی زیبایی با متخصص قلب خود در این باره مشورت نمایید.

منبع